Każdy z nas miewa czasem takie dni, kiedy czuje się znużony, senny i wyczerpany. Może jest to wynikiem wysiłku fizycznego, bezsenności, a czasami po prostu niczym nie poparte uczucie. Nie jest tajemnicą, że ludzie uśmiechnięci są szczęśliwsi, a zarazem zdrowsi. Jak zatem poprawić sobie humor? Poznaj nasze 10 sposobów na lepsze samopoczucie!

1. Uspokój ciało, a zatem i duszę

Usiądź i zrelaksuj się. Zamknij oczy i oddychaj głęboko. Wyobraź sobie, że jesteś w innym miejscu, które od zawsze chciałeś odwiedzić. Przenieś się tam myślami. Najlepiej jeśli masz możliwość zrobienia tego na świeżym powietrzu. Organizm się dotleni, a Ty będziesz mieć okazję wsłuchać się w naturę i jej odgłosy w postaci chociażby śpiewu ptaków.

2. Spraw sobie małą przyjemność

Jak mówią słowa piosenki – małe rzeczy są kluczem do szczęścia. Bez względu na to, czy mowa tutaj o zakupieniu nowych kolczyków czy czekolady, pozwól sobie na odrobinę przyjemności. Nawet niewielki drobiazg potrafi sprawić wiele radości, dlatego musimy pamiętać o tym, że warto obdarowywać nie tylko innych – ale również siebie.

3. Przytul bliską osobę

Nie będzie chyba dla nikogo zaskoczeniem, że bliskość drugiej osoby ma wpływ na nasze samopoczucie. Zachodzi wówczas cały szereg procesów chemicznych w naszym mózg oraz wydziela się oksytocyna, która zmniejsza poziom kortyzolu jak i również obniża nam ciśnienie. Negatywne emocje opadają, a my mamy większe poczucie bezpieczeństwa.

4. Śpij więcej

Sen pozwala nam zregenerować siły, a wypoczęci jesteśmy szczęśliwsi. Nasz organizm może wytworzyć więcej energii. Niewystarczająca ilość snu prowadzi do zmęczenia, spadku koncentracji oraz roztargnienia. Prowadzi to do skłonności odczuwania takich emocji jak gniew czy złość. Nie bez powodu często można usłyszeć „muszę się z tym przespać”. Po obudzeniu być może inaczej spojrzysz na problemy, które Cię otaczają.

5. Rozmawiaj

Dziel się swoimi przemyślenia, poradami – czymkolwiek. Po prostu rozmawiaj z bliskimi, rodziną, przyjaciółmi. Nasze relacje z innymi mają istotny wpływ na długoterminowe poczucie szczęścia. Dzięki temu mamy pewność, że kiedy nadejdą trudne chwile w naszym życiu, możemy otrzymać od nich pełne wsparcie. Daje to wizję bezpieczeństwa.

6. Poćwicz!

Aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na samopoczucie jak i również na całą psychikę.  Wydzielają się hormony takie jak endorfiny (przez wielu nazywane są hormonami szczęścia), które mają działanie antystresowe, a nawet przeciwbólowe! Nawet jeśli będzie to tylko krótki trening trwający zaledwie kilka minut – warto.

7. Weź gorącą kąpiel

Rozluźnij mięśnie. Woda ma działanie odprężające, a w połączeniu z olejkami, solami lub płynami kąpielowymi stworzy idealną atmosferę do spokojnego relaksu w domowym zaciszu. Możesz dodatkowo zapalić świece, które będą nadawać pomieszczeniu ciepłego charakteru. Daj sobie szansę na chwilę zapomnienia – zasługujesz na nią!

lepsze samopoczucie

8. Zaplanuj wizytę z psychologiem/terapeutą

Najmniej oczywisty punkt z tego zestawienia, ale tak – regularne spotkania z psychologiem potrafią wprowadzić wiele ładu do naszego życia. Dzięki temu, że ktoś stale będzie nadzorował stan naszej psychiki oraz problemów z jakimi się zmagamy, będzie możliwe utrzymanie stabilności emocjonalnej. Nie należy się obawiać takiej wizyty! Specjaliści są po to, aby nam pomóc. Nawet jeśli uważasz, że Twoje

9. Zjedź coś co lubisz

Najlepiej wybierz coś czego nie masz okazji jeść często, dzięki czemu całość nabierze okazjonalnego charakteru. Ten jeden raz nie przejmuj się kaloriami, a jeśli koniecznie musisz, to wybierz coś co nie przyczyni się do późniejszych wyrzutów sumienia. Wówczas osiągniesz odwrotny efekt. Jedzenie zawsze poprawia nastrój, a spożywane w towarzystwie może przynieść jeszcze więcej pozytywnego oddziaływania na nasze samopoczucie.

10. Spróbuj medytacji lub jogi

Każdy chyba chociaż raz słyszał o pozytywnym wpływie medytacji lub jogi na nasze ogólne samopoczucie. Nie musisz od razu zapisywać się na zajęcia. Na początku możesz spróbować w domu. W sieci można znaleźć wiele wskazówek jak zacząć. Zacznij od prostych i krótkich ćwiczeń, które możesz rozwijać w czasie. Zyskasz witalność życiową, a stres odejdzie w niepamięć.

Pamiętaj, że trudniejsze dni spotykają nas wszystkich, więc warto umieć sobie z nimi radzić. Choć zapewne nie wszystkie z naszych porad będziesz w stanie dopasować do siebie, to warto otworzyć się na nowe doświadczenia. Bez względu na to jaką drogę obierzesz, spróbuj iść tak, aby powrócić na tor uśmiechu i wewnętrznego spokoju. Jeśli natomiast nadal czujesz, że to za mało to zapraszamy do przeczytania naszego artykułu na temat szukania szczęścia w życiu.